ZAFER HAVA ALANI 25 KASIM 2012 PAZAR GÜNÜ BAŞBAKANIMIZ TARAFINDAN AÇILDI

Başbakan Recep Tayyip Erdoğan, Kütahya'daki Zafer Havaalanı'nın açılış töreninde konuştu. Başbakan, dış polikalarını eleştiren muhalefete ve Kanuni Sultan Süleyman'ın hayatını işleyen Muhteşem Yüzyıl dizisini eleştirdi.

Başbakanın konuşmasından konu başlıkları şöyle:

- Uçak modernizasyonlarını, tank modernizasyonlarını artık başka ülkelerde değil, burada, Türkiye'de gerçekleştiriyoruz.

- Bizim Türkiye olarak, hiçbir ülkenin topraklarında, hiçbir ülkenin içişlerinde gözümüz yok.

- Bölgemizde sadece ve sadece huzur istiyoruz.

- Kendi ülkemizde refah, huzur, istikrar istediğimiz kadar, bölgemizde de aynılarını istiyoruz.

- Ülkemizin güvenliğine yönelik bir tehdit olursa, asla sessiz ve tepkisiz kalamayız.

- Biz elbette, Gazi Mustafa Kemal gibi 'yurtta sulh cihanda sulh diyoruz'. Bunun için çok aktif barışçıl bir dış politika yürütüyoruz. Ama Akçakale'ye bomba atarsan ve orada 5 vatandaşımız şehit olursa, buna sessiz kalacak değiliz.

- Mustafa Kemal heralde 'yurtta sulh cihanda sulh' derken, Çanakkale'de de bunu demedi. Biz bu lafı bir sessizlik, bir tepkisizlik olarak yorumlayamayız.

- Şimdi Gazze'deki kardeşlerimiz üzerine korkakça, namertçe bomba yağarken, 'aman bize dokunmayan yılan bin yaşasın' diyerek susacak mıyız?

- Suriye'de kardeşlerimiz olan Suriye halkı acımasızca katledilirken, uçaklardan bombalanırken, yurdunu bırakıp göç ederken, biz 'her koyun kendi bacağından asılır' diyerek bunu göz ardı mı edecek?

- Bugün Türkiye'de bulunan 130 bin Suriyeli kardeşlerimiz muhaliflerin zulmünden kaçarak gelmedi. Beşşar Esed'in zulmünden kaçarak geldi.

- Biz Dumlupınar'daki şehitlerimizin zihniyetiyle hareket ediyoruz. Biz Domaniç'teki o Osmanlı'yı kuran ruhun anlayışıyla hareket ediyoruz.

- Muhalefet hiç kusura bakmasın, biz 7 milyarlık dünyanın üzerinde yaşıyoruz.

- Ama bunlar, ecdadımızı televizyon ekranındaki Muhteşem Yüzyıl'daki gibi sanıyorlar.
- Ben o dizinin yönetmenlerini de, o dizinin yapımcılarını da milletimin huzurunda kınıyorum.

- Kanuni'nin ömrü at sırtında geçti, o dizilerdeki gibi geçmedi. Böyle bir anlayış olamaz.
- Bu anamuhalefet Hitler'in yanında yer aldı. Mussolini'nin, Stalin'in yanında yer aldı. Bugün de aynısını yapıyor.

- Hz. Hüseyin efendimiz, kendisine gitme dediklerinde, 'eğer ben bu zulme direnmezsem, ilerde zalime karşı kimse direnmez' dedi.

- Bizler her zaman mazlumun yanında olduk, bundan sonra da mazlumun yanında olacağız.

- Bize yönelik, güvenliğimize, huzurumuza yönelik tehditler karşısında da gereken önlemleri almakta hiç tereddüt etmeyeceğiz.

- Biz bir NATO ülkesiyiz. NATO ülkesi olarak da, NATO sınırları dahilinde olan o topraklarda gereken tedbirleri alırız.

- Kütahya'da 3 vilayetimize de ortalama yarım saat mesafede bir havalimanı yaptık. Buraya her boyutta uçak inebilir. Ve yap işlet devret mantığıyla üretilen bu havalimanı, 18 ay gibi kısa bir zamanda bitirildi ve hizmete sunuldu. Kendilerine teşekkür ediyorum.
- Zafer Havaalanı'nın yapım sürecinde işimizi kolaylaştıran vatandaşlarıma da huzurlarınızda teşekkür ediyorum.

- Kütahya önümüzü açtı, biz de önünüzü açtık.

- Zafer Bölgesel Havalimanı birçok bakımdan ilkleri barındırıyor. Afyonkarahisar ve Uşak'a da hizmet verecek. Bu modelle üretilen ilk bölgesel havalimanı. Bütünüyle özel sektör tarafından işletilecek ilk havalimanı. Yurtiçi uçuşların yanı sıra yurtdışı uçuşlar da gerçekleştirilecek.

- Bir zamanlar, il il dolaşıyoruz. İstanbul'dan çıkardım, buraya gelmek için. Bütün o virajlı bölgelerden çıkıp Kütahya'ya gelene kadar akla karayı seçerdik.
Biz dağları deldik mi? Deldik. Duble yolları yaptık mı? Yaptık. Yetmedi bir de havaalanı yaptık. Ne kaldı? Deniz. Evet, o kadar da değil. Ama baraj yapılabilir.

- Biz Ferhat'ız. Siz ise Şirin. Biz size aşığız. Biz bu milletin efendisi değil, bu milletin hizmetkarıyız. Bu can bu tende oldukça biz size hizmet etmeye devam edeceğiz.
- Bütün derdimiz Türkiye'yi dünyada ilk 10'a nasıl sokarız, bunu hedefliyoruz.

- Türkiye dedikodularla yönetilen bir ülke değildir, olmamalıdır.
- Bu havalimanıyla bölge çok büyük bir güç kazanıyor. Burada neye ihtiyaç var, hepsi yapılacak.

- Tarımda dışa bağımlı bir ülkeydi. Hayvancılıkta ithal etme noktasındaydık. Bakın bu bayramda hiç kurban ithal etmedik.

- Kadına şiddeti her koşulda lanetliyorum.

- Alınan önlemlerle bu şiddetle savaşacağız.

Kaynak: Haber7

KÜTAHYA - AA -

Türkiye'nin ilk bölgesel havaalanı olan Zafer Havaalanı Başbakan Recep Tayyip Erdoğan tarafından açıldı. Kütahya, Afyonkarahisar ve Uşak illeri arasında bölgeye hizmet edecek Zafer Havalimanı'nın 28 Temmuz 2010'da düzenlenen ihalesini, yap-işlet-devret modeliyle 29 yıl 11 ay yapım ve işletim süresi teklif eden IC İçtaş inşaat firması kazanmıştı. Yapımı 36 ay olarak planlanan hava limanı, firma görevlilerinin yoğun çalışması sonucu sözleşmede öngörülen süreden 18 ay, temel atma töreninde taahhüt edilen süreden de 9 ay önce, 18 ayda tamamlandı.
Tesis, Kütahya il merkezine 45, Afyonkarahisar il merkezine 55, Uşak il merkezine de yaklaşık 100 kilometre uzaklıkta bulunuyor.

-Bölgedeki termal turizm merkezlerine talebi artıracak

Zafer Havalimanı, 3 bin metre boy, 45 metre eninde beton kaplamalı, her türlü hava koşullarında iniş ve kalkış yapılabilecek teknik cihazlarla donatılmış pist, bağlantı taksi yolu, 5 uçak kapasiteli apron ve terminalden oluşuyor. 17 bin 600 metrekare kapalı alana sahip terminalde 20 check-in noktası, 4 çıkış kapısı, iç ve dış hat gelen yolcu salonları bulunuyor.
Check-in noktaları ve diğer bölümler, en ileri teknolojiler kullanılarak, yolcu ve bagaj güvenliğini maksimum seviyede sağlayan cihazlarla donatıldı. Ticari alanlar, Afyonkarahisar, Kütahya ve Uşak'ta üretilen yöresel yiyecek ve içecekler, el sanatları ve benzeri ürünlerin pazarlanmasına imkan sağlayacak şekilde dizayn edildi.

Havalimanı açıldıktan sonra başlangıçta bazı havayolu şirketlerince iç hat seferlerine başlanması, bundan birkaç ay sonra Düsseldorf, Köln, Brüksel gibi kentlere dış hat seferleri düzenlenmesi hedefleniyor.
Yılda 3 milyon yolcuya hizmet verebilecek şekilde inşa edilen hava limanından iç ve dış hatlar olmak üzere yılda 2 milyon kişinin geçiş yapması ve tesisin Afyonkarahisar, Kütahya, Uşak illerindeki termal merkezlere talebi artırması öngörülüyor.

AÇILIŞ ÖNCESİ HABER METNİ

Afyondaydılar, Kütahya ve Uşak’a hizmet vermesi beklenen Zafer Havaalanı Başbakan Sayın Recep Tayyip ERDOĞAN ile Ulaştırma Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Binali YILDIRIM ve Su ve Orman Bakanı Sayın Veysel EROĞLU Bey başta olmak üzere Afyonkarahisar, Kütahya, Uşak, Milletvekilleri İlgili illerin Valileri ve çok sayıda üst düzey bürokratlarının katılımlarıyla 25 Kasım 2012 tarihinde açılışı yapılacak.

Başta Ulaştırma Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Binali YILDIRIM olmak üzere, Afyonkarahisar ve Kütahyalı siyasi ve bürokratların 25 Kasım 2012 Pazar günü açılacağı müjdesini verdikleri Zafer Havaalanı’nın önümüzdeki pazar günü açılımının ardından ve ilk uçuşun Belçika Brüksel'e gerçekleşmesi bekleniyor.

Yap-işlet-devret modeliyle Türkiye’nin ilk bölgesel havaalanı projesi olarak yapılan ilk havalimanı olan Zafer Havaalanı Afyonkarahisar, Kütahya ve Uşak bölgesine hizmet verecek. Yapımcı firma ile yapılan sözleşmeye göre 2013 yılında hizmete alınması planlanan ancak açılışı bir yıl erkene alınan Zafer Havaalanı 130 milyon dolara mal oldu.

Açılışla ilgili bilgilendirmelerde bulunan Afyonkarahisar Valisi İrfan Balkanlıoğlu daha önce katıldığı bir toplantıda, Zafer Havaalanı’nın Afyonkarahisar turizmine son derece yararlı olacağına dikkat çekerek Zafer Havaalanı, inşallah 25 Kasım 2012’de açılıyor. İlk uçağı da Brüksel’e indirecekler. Arabayla oteller bölgesine yarım saat bile değil. Yolların da standartı yükseliyor. Ankara bağlantılı hızlı trende ihaleye verildi. Hızlı tren, Avrupa’daki gibi pahalı olmayacak. Emirdağı'na da durak koyacaklar” şeklinde konuşmuştu.

Afyonkarahisar, Kütahya ve Uşak’a hizmet verecek olan ve 25 Kasım 2012 tarihinde açılacağı belirtilen Zafer Havaalanı’ndan ilk uçak seferinin Belçika’nın başkenti Brüksel’e yapılması düşünülüyor.

Belçika Gent Belediye Başkan Yardımcısı Resul Tapmaz ise havaalanının Afyonkarahisar’a büyük katkılar sunacağını, Avrupa’daki Türk asıllı vatandaşların da bu havaalanından yararlanacağını kaydetti.

Açılışta Başbakanımız Sayın Recep Tayyip ERDOĞAN'ın Çevre İllerden Gelecek halka hitap edecekleri, Bolvadin merkezden ,Dişli Kasabasından çevre belde ve köylerden de katılımlar olacağı, açılışa tüm halkımızın davetli olduğu bilgisi verildi.