Kıymetli Gurbetteki Dişlili Hemşehrilerim

Avrupa seyahatimiz esnasında bir çok kardeşim iznimiz süresince bize eşlik etmekten,bizim evlerine misafir olmamızdan gurur duyacaklarını ifade ettiler.Ne yazık ki bizim Almanya’yı ve diğer ülkeleri yeterince tanıyamadığımız , adreslerini bilmediğimiz için kendi başımıza gezmemiz mümkün olmadığı için bazı kardeşlerimize,büyüklerimize ziyarette bulanamadığımız için üzgün olduğumu belirtmek istiyorum.

Başta Frankfurt’taki kardeşlerimize ve Fransa’daki kardeşlerimize neden gezi güzergahında değişiklik yapıldığını da bu vesile ile açıklamak istiyorum.

Vatan-İsmail KODEŞLER’den ayrıldıktan sonra ve Hasan AKYÜZ ağabeye gezi güzergahını belirledik.Ben de siteden bunu yazdım.
Önce Frankfurt’a vardık.Değerli kardeşlerimizle birlikte gece yarısına kadar şakalaştık sohbet ettik.Ertesi gün sabah davet üzerine kahvaltımızı değişik yerde yaptık.

Birlikte Hava limanını ve değişik yerleri gezdik.Cuma namazımızı da Bischofsaim’da kıldık.Birlikte (Nurullah OKUMUŞ,Aytekin AĞILÖNÜ,Mahir OKUMUŞ ve Hasan AKYÜZ Ağabeyle)alış-veriş merkezlerine giderek çeşitli ihtiyaç malzemelerimi alıp ücretimi ödedikten sonra birlikte Bischofsaim’a döndük.Burada hiç yemek yiyemeyeceğimizi belirterek kısa kısa 5’er dakikalık ev ziyaretlerini yaptık.Zamanımız sınırlı olduğu için akşam için Ümit SUSAM ve diğer Ailelerin davetlerine bile katılamadan Dönüşte Frankfut’a uğramak üzere Hasan AKYÜZ Ağabeyle Faransa’ya hareket ettik. Hasan Ağabey kendisine telefon geldiğini Bulundukları yakın bir yerde ertesi gün saat 10:00’da ihale yapılacağını kendisininde bu ihaleye katılması gerektiğini arabada giderken söyledi.

Beni de kendi yerleşim yerlerine yakın istediğim yere götürebileceği söyledi. Yol da giderken Almanya’dan Ümit SUSAM ve Fransa’dan Turan GÜMÜŞ ve başka bir kardeşimiz aradılar. Kendilerinin beni Fransa’ya getirmek üzere bulunduğum yerden almak için arabayla geleceğini ifade etti.

Bu sırada Bonn kentine yaklaşmıştık. Teşekkürlerimi ve mümkün olması halinde tekrar Fransa’ya döneceğimi özürlerimi kendilerine ilettim .Bu arada beni tekrar Frankfurt'a ve oradan da Fransa'ya götürmek için ertesi günü Verviers'e gelmiş olan Mahir OKUMUŞ,Nurullah OKUMUŞ ve Mustafa DALDAL Kardeşlerime önceki gibi şimdide huzurlarınızda teşekkürlerimi sunuyorum.Durmumu da kendilerine izah etmiştim.Ama ne yazık ki ,çok istemimize rağmen ;Hollanda gezimiz sonunda rahatsızlamdan dolayı,kendimi iyi hissetmediğim için ; Fransa’ya hatta Berlin ve Kiel’deki kardeşlerimizi ve değerli ailelerini ziyaret etmemiz bu zaman zarfında hastalandığımdan dolayı da hiç mümkün olmamıştır.Elimde olmayan burumlardan dolayı kendilerinden de özür diliyorum.

Bu arada bizlerle birlikte olan Bischofsaim’da kıldık.Birlikte (Nurullah OKUMUŞ,Aytekin AĞILÖNÜ,Mahir OKUMUŞ kardeşlerimize ve ailelerine,aynı bölgede yaşayan yüz yüze görüşemediğimiz,beni telefonla arayan tüm Dişlili kardeşlerime saygı ve selamlarımı sunuyorum. Bu nedenlerden dolayı suizanda (kötü kanaatlerde) bulunan kardeşlerim için Yüce Rabbimin den de af diliyorum.

Çünkü O bize bizden daha yakındır.Kalbimizden ne geçiyorsa O nasıl diliyorsa hakkımızda onu versin.En güzel kararı da O verecektir. Diyor Hepinizi Allah’a Emanet Ediyorum.